Verzending
Verzendkost
Sinds de opkomst van online bestellen is de gewoonte en daardoor ook de maatschappelijke verwachting gegroeid om pakjes gratis te verzenden. Maar zo lijkt het alsof transport en de bijhorende maatschappelijke en ecologische kost niet bestaan. Als kleine speler met een focus op kwaliteit en duurzaamheid, willen we niet gedwongen worden om een aantal grote firma’s (met vaak veel minder kwalitatieve producten) achterna te hollen. Vervoer heeft een kost en die moet (en mag) volgens ons gezien en gevoeld worden, ook door de bestellende consument die iets thuis wil laten leveren.
Wij kiezen er dus om ethische en commerciële redenen voor om deze onterecht verborgen kost niet zelf te dragen. De vervoerskost zit namelijk niet vervat in onze theeprijs. San-thee is niet enkel een online winkel: wij bedienen veel klanten die in onze winkel producten kopen of hun bestelling komen afhalen. Wie online onze producten bestelt en per post laat leveren, moet zich bewust zijn van de leverkosten en ook bereid zijn om deze te dragen.
San-thee werkt voor de verzending momenteel met Bpost. De kostprijs volgt daarbij de prijs van Bpost. Daarnaast bedienen we graag met de fiets klanten die binnen een straal van 10 km van onze winkel wonen voor de helft van de normale verzendingskost (vanaf maart t.e.m. september).
Levering
Wij doen steeds ons best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te bezorgen. Dat is meestal binnen de 1 tot 10 werkdagen nadat we uw betaling hebben ontvangen. De levertermijn kan oplopen als de bestelde artikelen niet in voorraad zijn of als er zich andere problemen voordoen die voor vertraging zorgen. In dat geval zal u steeds een bericht van ons ontvangen.
Vertragingen veroorzaakt door PostNL kunnen wij niet voorzien. Heeft u van ons een bericht gekregen dat uw pakket verzonden is en laat de levering langer dan 10 werkdagen op zich wachten, dan vragen we om eerst op de website van PostNL uw zending te traceren met de code die u ontvangen heeft. Indien dit geen duidelijkheid brengt, neem dan contact met ons op.
Bij afwezigheid op het tijdstip van levering ontvangt u een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus. U kunt uw pakket vanaf de volgende werkdag afhalen in het dichtstbijzijnde PostNL-postpunt, waar het 14 dagen blijft alvorens naar ons terug te keren.
Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient San-thee de klant hiervan tijdig te verwittigen en heeft de klant het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.